مقالات

راهنمای خرید جکوزی خانگی

راهنمای خرید جکوزی خانگی

اگر به دنبال خرید جکوزی خانگی برای منزل، باشگاه، استخر و یا هر مکان دیگر هستید، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید. جکوزی خانگی می تواند گزینه بسیار مناسبی برای به آرامش رسیدن در انتهای روزهای پرمشغله بشمار آید. این محصول می تواند با آب گرم و ماساژ توسط فشار آب، خستگی را از بدن شما رفع کند. در ضمن این محصول کاربردها و فواید زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

جکوزی خانگی چیست؟

جکوزی خانگی یا آپارتمانی، حوضچه ای است که در داخل آن آب با فشار قوی از دیواره ها به سمت حوضچه به منظور ماساژ دادن عضله‌های مختلف بدن و رفع خستگی، هدایت می‌شود. در اکثر استخرها، جکوزی‌های بزرگ با پمپ‌های بسیار قوی و خروجی‌های متعدد وجود دارد اما جکوزی‌های خانگی سیستم ساده تر اما با قابلیت یکسان و برای تعداد افراد کمتر می باشند.

برند شاینی از معروفترین و پرطرفدارترین برندهای تولید جکوزی و وان می باشد. جکوزی‌های این برند با بالاترین کیفیت و در طرح‌های متنوع تولید و به بازار عرضه می‌شود. برای مشاهده و خرید جکوزی خانگی از برند شاینی می توانید به فروشگاه سنی روم مراجعه فرمایید.

راهنمای خرید جکوزی خانگی

انواع جکوزی خانگی از نظر جنس بدنه

این کالاها از نظر جنس بدنه متنوع هستند که قبل از خرید جکوزی خانگی باید اطلاعات کافی داشته باشیم و بهترین مورد را انتخاب کنیم. در ادامه به تعدادی از جنس‌های مختلف با مزایا و معایبشان اشاره خواهیم پرداخت.

جکوزی استیل لعاب کاری شده

این نوع جکوزی‌ها ارزان ترین نوع جکوزی است اما معایبی دارد. آب در داخل این جکوزی سریع‌تر از دیگر جنس‌ها سرد می‌شود. همپنین وزن آن سنگین و در حدود دو برابر جکوزی‌های پلاستیکی می باشد.

جکوزی چدنی

وان جکوزی چدنی با لعاب پوشانده شده است که این مسئله باعث مقاومت بالای آن در برابر فشار و ضربه می‌شود اما همین مورد باعث وزن بسیار بالای جکوزی نیز خواهد شد.

جکوزی بادی

وان جکوزی بادی اغلب از ماده ای به نام PVC ساخته شده اند که از استحکام و دوام بسیار خوبی برخوردار است اما تنوع ظاهری زیادی ندارد.

جکوزی آیرولیک

این نوع جکوزی‌ها در مقایسه با جنس‌های دیگر هدر رفت دمایی خیلی پایینی دارد و آب را طولانی مدت گرم نگه می دارد. آنتی باکتریال می باشد، یعنی امکان رشد موجودات میکروسکوپی مضر در آن وجود ندارد. مقاومت بالایی در برابر خوردگی، قیمت مناسب، طول عمر بالا و کیفیت مطلوبی دارد.

جکوزی پلیمری ABS

ورق ABS ماده ای پلیمری است که بر پایه نفت خام تولید می‌شود. از مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد: استحکام بالا، مقاومت در برابر ضربه، پایداری در برابر دما، مقاوت در برابر خوردگی و مواد شیمیایی. جنس بدنه جکوزی‌های برند شاینی از نوع ABS/PMMA می باشد که می توانید در بخش جکوزی خانگی، انواع مدل‌های مختلف جکوزی را مشاهده و در صورت نیاز اقدام به خرید جکوزی خانگی از سنی روم فرمایید.

جکوزی فایبرگلاس

یکی دیگر از بهترین جنس بدنه برای جکوزی‌ها، فایبرگلاس می باشد. این جنس قیمتی پایین تر از جنس آکرولیک داشته در مقابل عمر نسبتا کوتاه تری نیز نسبت به آن دارد. این جنس نسبت به مواد شیمیایی تا حدودی حساس است و هنگام نظافت باید به آن توجه کرد.

انواع جکوزی خانگی از نظر تیپ بندی

انواع مختلفی از جکوزی‌های خانگی با معیارهای متفاوت برای مقایسه و انتخاب از میان آن‌ها وجود دارد که جکوزی‌ها براساس این موارد تیپ بندی می شوند. از این معیارها به موارد ذیل می توان اشاره کرد: میزان گنجایش (جکوزی یک نفره، دونفره و ...)، تجهیزات داخلی پمپ و دمای آب، ماساژور، سیستم تزریق گاز ازن برای استرلیزه کردن آب، چراغ‌‌های پس زمینه و زیر آب، صفحه کنترل کامپیوتری، رادیو، اسپیکر ضدآب، ریموت کنترل و بالشتک زیر سری. قبل از خرید جکوزی خانگی باید به تیپ بندی‌ها و ویژگی‌های محصول توجه کنیم. برخی از انواع جکوزی‌ها مانند جکوزی شاینی مدل N-JA004 به شکل گوشه(کنج) می‌باشند. همچنین بدنه برخی دیگر از جکوزی‌ها، شیشه‌ای بوده و باعث زیباتر شدن هرچه بیشتر آن می‌شود. از جکوزی‌های شیشه‌ای میتوان به جکوزی مدل N-JA030 اشاره کرد.

فواید جکوزی خانگی

جکوزی خانگی فواید بیشماری برای بدن دارد که از آن‌ها میتوان به باز کردن گرفتگی عضلات با ماساژ دادن، کمک کردن به خواب بهتر و باکیفیت، کاهش میزان استرس، ایجاد حس خوشایند، رفع دردهای عضلانی، بهبود گردش خون در بدن، سوزاندن کالری و ... اشاره کرد.

راهنمای خرید جکوزی خانگی

اجزای اصلی جکوزی خانگی

  • بدنه اصلی
  • شاسی (چارچوب اصلی)
  • شیرآلات و لوله‌های هدایت کننده
  • موتور یا پمپ اصلی
  • نازل‌های خروج آب جکوزی
  • جت‌های کف و کناره جکوزی
  • و دیگر تجهیزات که بسته به نوع جکوزی، متفاوت است.

تفاوت وان حمام و جکوزی خانگی

وان حمام معمولی می تواند مانند یک استخر کوچک آب را در خود نگه دارد. کاربرد وان تنها در شستشو و تمیز کردن بدن می باشد. اما جکوزی خانگی، نسل جدیدی از وان است که قابلیتهای بسیار بیشتری نسبت به وان‌های قدیمی دارد که به کاربردها و مزایای فراوان آن اشاره شده است. بدین ترتیب خرید جکوزی خانگی به شما توصیه می‌شود.

.

راهنمای خرید جکوزی خانگی

آیا می توان در دوران بارداری از جکوزی خانگی استفاده کرد؟

یکی از سوالات متداول در خصوص استفاده زنان باردار از جکوزی می باشد. گرچه تحقیقات کمی در این زمینه صورت گرفته اما اگر باردار هستید و می خواهید که از جکوزی خانگی استفاده کنید، باید به موارد زیر توجه کنید:

1.    دمای مناسب: دمای آب جکوزی حداکثر باید 37 درجه باشد و دمای بالا به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

2.    زمان محدود: زمان مناسب استفاده از جکوزی خانگی برای افراد باردار، 10 الی 15 دقیقه می باشد.

3.    هیدراته بودن: زنان باردار باید قبل و بعد استفاده از جکوزی به میزان کافی آب بنوشند تا از کاهش مایعات بدن جلوگیری کند.

4.    بهداشت جکوزی: آب گرم می تواند محل مناسبی برای پرورش انواع میکروب‌های مضر باشد. باید قبل از استفاده از جکوزی، مطمئن شوید که از ضدعفونی کننده مناسب استفاده می کنید.

5.    راهنمایی پزشک: قبل از استفاده از جکوزی، بهتر از با پزشک خود مشورت کنید و نظر او را در این خصوص بدانید.

در کل به نظر اکثر متخصصان، استفاده از جکوزی در دوران بارداری ریسک‌هایی را به همراه دارد و بهتر است که در دوران بارداری از روش‌های دیگر برای استراحت و به آرامش رسیدن استفاده کنید.

راهنمای خرید جکوزی خانگی

قیمت جکوزی خانگی به چه عواملی بستگی دارد؟

  • جنس بدنه جکوزی: تعیین کننده ترین مورد در قیمت جکوزی، جنس بدنه آن می‌باشد که از بهترین جنس‌ها میتوان به ABS/PMMA اشاره کرد.
  • نوع پدال زیرآب: قیمت جکوزی با زیرآب اتوماتیک بالاتر از جکوزی با زیرآب پدالی می‌باشد. (زیرآب اتومات توسط کلیدی که روی بدنه تعبیه می‌شود، کار تخلیه آب را انجام می‌دهد ولی زیرآب با پدال توسط ضربه پا، عمل تخلیه آب را انجام می‌دهد.)
  • شاسی جکوزی: بهترین نوع فلز برای شاسی جکوزی، استیل ضد زنگ بوده که قیمت بیشتری نسبت به دیگر جنس‌های شاسی دارد.
  • لوازم جانبی همراه جکوزی مانند پانل کوچک، پمپ آب، دستگیره، سیستم گرمایشی، جت‌های  کف و کناره، زیرسری و در قیمت تمام شده جکوزی تاثیر زیادی دارد.

نکات کلیدی برای انتخاب و خرید جکوزی خانگی

به دلیل اینکه این محصول کالای لوکس و با قیمت بالایی می باشد، باید هنگام خرید جکوزی خانگی دقت زیادی به خرج دهید و از انتخاب اشتباه پرهیز کنید چراکه در صورت عدم رضایت به آسانی نمی توانید آن را تعویض کنید.

اندازه جکوزی

جکوزی‌ها در ظرفیت‌های 2 تا 10 نفره طراحی می شوند که باید بر اساس نیاز و نیز اندازه حمام خود دقت کنید. از جکوزی‌های دو نفره می توان جکوزی مدل N-JA028 را نام برد که در چهار تیپ تولید می‌شود.

محل نشستن جکوزی خانگی

هنگام خرید جکوزی خانگی باید به این نکته توجه فزونی کنید. محل نشستن بستگی به نوع مصرف شما از جکوزی دارد. مثلا جکوزی‌های حاوی محل استراحت، امکان دراز کشیدن برای ریلکس کردن فراهم می کند. در حالی که در مصارف درمانی نقاطی از جکوزی دارای ماساژهای ویژه برای گردن، کمر و شانه است. برخی از دیگر مدل‌ها نیز دارای صندلی مخصوصی هستند که بدن تا حدی خارج از آب قرار گرفته و مچ و کف پا با فشار آب در تماس است.

جت های پاشش آب

 از مهمترین قسمت‌های یک جکوزی خوب، تعداد و کیفیت جت‌های پاشش آب می باشد. این جت‌ها نباید به گونه آزاردهنده‌ای برای افراد باشد. عملکرد جت‌ها برای ماساژ بدن می‌باشد.

گرمکن

آب داخل جکوزی به دو روش برقی یا گازی گرم می‌شود. مدل‌های خانگی معمولا برقی هستند. البته برخی محصولات فاقد گرمکن می باشند که بایستی به یک گرمکن جدا مجهز شوند.

سیستم تصفیه آب

بعضی از جکوزی‌ها مجهز به سیستم تصفیه آب می باشند که معمولاً این مدل جکوزی‌ها اغلب برای استخرهای کوچک مناسب هستند تا مصارف خانگی.

کلام آخر

داشتن و استفاده از یک جکوزی بسیار لذت بخش و دلچسب به نظر می رسد چرا که فواید و مزایای فراوانی به همراه دارد اما پیش از اقدام به خرید جکوزی خانگی بایستی ابتدا به محل قرارگیری آن دقت فرمایید. سپس اندازه و ابعاد مناسب را یافته و در آخر هدف خود را از خرید جکوزی خانگی مشخص کنید تا دقیقا جکوزی مناسب خود را یافته و تهیه فرمایید. برای خرید جکوزی خانگی با کیفیت، مرغوب و با قیمت مناسب می توانید به سایت فروشگاهی سنی روم مراجعه فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 76 = 81