مقالات

مقایسه انواع جا مایع و مایع ریز

مقایسه انواع جا مایع و مایع ریز

جا مایع ها در آشپزخانه و سرویس بهداشتی کاربرد دارند و می توانند جنس های مختلفی از فلز، شیشه ، پلاستیک ،چوب یا ترکیبی از جنس های مختلف را شامل شوند؛ در ادامه به بررسی انواع مدل ها و ویژگی های آن ها می پردازیم.

جا مایع چیست؟

جا مایع یکی از ضروری ترین آیتم های بهداشتی می باشد که دارای محفظه تو خالی برای پر کردن آن از مایع ظرفشویی یا مایع دستشویی می باشد که با فشردن دکمه روی ظرف یا فشاردادن پمپ آن و یا به صورت سنسور حساس به دست، مایع داخل آن خارج می شود و امکان شارژ مجدد مایع داخل آن ها با هربار استفاده وجود دارد که می تواند به صورت دیواری یا رومیزی باشد ؛مدل دیواری آن به صورت توکار می باشد که در این حالت فضای کمتری اشغال می کند. این آیتم به زیبا سازی فضای سرویس بهداشتی و آشپزخانه کمک شایانی می کند و به علت تنوع مدل و رنگ و نوع آن به راحتی قابلیت ست شدن با سایر وسیله های موجود در آن محیط را دارد .

مایع ریز (1)

تفاوت جا مایع دیواری و رو میزی

مایع ریز دیواری به علت قابل نصب بودن به دیوار فضای کمتری اشغال می کند هر دو مدل دیواری و رو میزی تنوع مدل و تنوع رنگی بالایی دارند ولی دقت کنید که مدل دیواری آن برای مکان های پر رفت و آمد و شلوغ همچون بیمارستان ها و مراکز درمانی ، هتل ، کافه و رستوران ها و توالت های عمومی مناسب می باشد و امکان سُر خوردن  و افتادن آن در حالت دیواری وجود ندارد.

جا مایع ساده

مزیت های استفاده از جامایع و مایع ریز

  • صرفه جویی در مصرف مواد شوینده
  • زیبایی و نظم بخشیدن به فضای سرویس بهداشتی یا آشپزخانه
  • کاربردی بودن و استفاده راحت
  • قابلیت استفاده در اماکن پر رفت و آمد و کاهش آلودگی
  • چون پوشیده و مایع درون آن محفوظ است در مجاورت آب و هوا قرار نمی گیرد
  • اقتصادی بودن

بررسی انواع مدل های جامایع

جامایع ها در انواع مخلتف ساده ، فوم ساز و چشمی در بازار موجود است که در ادامه به بررسی مدل های آن می پردازیم.

  • جامایع ساده

از یک پمپ دستی و یک مخزن تشکیل شده است ؛ این مدل نسبت به مدل های دیگر قیمت کمتری دارد. مدل سان از برند سنی پلاستیک از مایع ریز های ساده موجود در سایت سنی روم می باشد که می توانید تهیه فرمایید.

مقایسه انواع جا مایع و مایع ریز
  • جامایع فوم ساز

این مدل به جای خروج مایع به صورت غلیظ، آن را به صورت کف خارج می کند که هم به صورت ساده هم هوشمند در بازار موجود است. به جهت نحوه توزیع مواد شوینده به شکل کف علاوه بر کیفیت شست و شو از مصرف بیشتر مواد شوینده هم جلوگیری میکند. جا مایعی دیواری ایمن آب مدل ایما از جمله جا مایع های فوم ساز موجود در سایت سنی روم می باشد.

مقایسه انواع جا مایع و مایع ریز

این محصول دارای سنسور حساس به حرکت دست است که با نگه داشتن دست زیر سنسور مایع خارج شده و از لحاظ بهداشتی نیز به سایر مدل ها ارجحیت دارد و مناسب مکان های عمومی می باشد، اما به دلیل تامین انرژی خود با برق یا باتری هنگام نبود برق کارکردی نخواهد داشت.

جا مایع چشمی

هنگام خرید جا مایع به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر قصد خرید جامایع و مایع ریز دارید بهتر است برای انتخاب درست و راحتتر محصول به یک سری نکات توجه کنید تا بتوانید خرید بهتری داشته باشید که در زیر به این نکات اشاره شده است:

اندازه : مایع ریز ها در اندازه های مختلفی در بازار موجود است که طبق نیاز و محیطی که قرار است آنجا استفاده شود باید انتخاب شود برای مثال در مراکزی همچون بیمارستان و توالت های عمومی بهتر است از مایع ریز با اندازه بزرگتر استفاده شود که هم زود مخزن خالی نشود هم نیازمند چک کردن زود به زود آنها برای افزودن مایع دستشویی لازم نباشد.

پمپ : مهم ترین قسمت جا مایع  می باشد که با فشردن آن مایع خارج می گردد پس بهتر است از دوام بالایی برخوردار باشد که در مدت زمان کوتاهی نیازمند تعویض یا تعمیر نباشد.

رنگ: از انجاییکه زیبایی فضای سرویس بهداشتی یا آشپزخانه برای ما اهمیت دارد هنگام خرید به ترکیب رنگی محصول دقت کنید که به زیبایی محیط نیز کمک کند.

جنس : هنگام انتخاب مایع ریز به جنس های محصول که شامل پلاستیکی ، شیشه ای ، فلزی و... بود دقت شود .

قیمت: شما می توانید با بودجه های مختلفی نسبت به خرید جا مایع اقدام کنید اما بهتر است در نظر داشته باشید که هر جنس گرانی لزوما عالی نیست و هر جنس ارزانی نیز لزوما بد نمی باشد از عواملی که بر قیمت جا مایع تأثیر می گذارد، حجم دستگاه جهت ریختن مایع می باشد. هرچه در مایع ریز از مخزن بزرگتری استفاده شود، قیمت آن بیشتر خواهد شد همچنین جنس بدنه ، ساده یا چشمی بودن ، شرکت سازنده ، ابعاد و... همه از عوامل اثر گذار بر روی قیمت است. شما می توانید در فروشگاه اینترنتی سنی روم نسبت به خرید انواع مایع ریز های قیمت مناسب اقدام فرمایید.

برند محصول: شرکت های زیادی در راستای تولید لوازم بهداشتی همچون جامایع تلاش می کنند از بهترین برند های ایرانی تولید کننده جا مایع و مایع ریز می توان به ایمن آب، سنی پلاستیک، سیتکو، فرپود، هارمونی و پاندا اشاره کرد. که ما بهترین برند های مطرح و شناخته شده جا مایع را برای شما در سایت سنی روم فراهم آورده ایم تا بتوانید به راحتی مقایسه کرده و خرید خود را انجام دهید.

سخن آخر

به علت شستن دست و بهداشت فردی جا مایع و مایع ریز تبدیل به یکی از المان های پر کاربرد در منازل ، مکان های عمومی و صنعتی شد که به مرور زمان به علت افزایش توجه بر روی زیبایی و دکوراسیون رنگ ها و مدل های متنوعی از این محصول وارد بازار لوازم سرویس بهداشتی شد که سایت سنی روم برای راحتی خرید و انتخاب بهتر ،محصولاتی با کیفیت از برند های شناخته شده را در اختیار شما گذاشته که تجربه خرید آسان اینترنتی را تجربه کنید. همچنین شما می توانید انواع لوازم سرویس بهداشتی اعم از جا دستمال کاغذی ، دست خشک کن ، جا حوله ای ، آبچکان و جا ظرفی ظرفشویی ، قفسه و کنج حمام را از فروشگاه اینترنتی سنی روم با قیمت مناسب در بهترین و محبوب ترین برند های ایرانی خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

22 − 16 =