مقالات

راهنمای خرید انواع وان حمام

راهنمای خرید انواع وان حمام
وان حمام

امروزه استفاده از وان های حمام افزایش چشمگیری داشته است و افراد برای راحتی و سهولت بیشتر از وان حمام استفاده می کنند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی ، انسان ها ابزارهای زیادی برای راحتی زندگی خود می سازند. وان حمام برای تجربه یک استحمام خوب و البته صرفه جویی آب ساخته شده است. وان حمام در واقع ظرف بزرگی است که افراد با آب داخل آن نظافت و استحمام میکنند. امروزه در بیشتر خانه ها وان یا جکوزی خانگی مشاهده می شود و این نشان از این می دهد که این محصولات طرفداران زیادی دارند. در ادامه درباره مشخصات و ویژگی های وان حمام بیشتر توضیح می دهیم و شما را در رابطه با خرید این محصول بیشتر راهنمایی خواهیم کرد.

وان حمام چیست؟

وان حمام یا به انگلیسی bathtub ظرفی تقریبا بزرگ است که در داخل آن آب ریخته می شود و افراد در آن استحمام می کنند. وان حمام اکثرا در خانه های مدرن و لوکس دیده می شود. تاریخچه استفاده از وان به 1700 سال پیش برمیگردد که متعلق به ملکه یونانی در جزیره کرت یافت شده است. و جالب اینکه شکل ظاهری وان در طول تاریخ تا الان ثابت مانده است. در آن زمان وان ها معمولا از سنگ های صیقلی شده و یا چوب ساخته می شدند ولی امروزه جنس وان ها از پلاستیک فشرده است و امکانات رفاهی زیادی به آن اضافه شده است. مانند دستگیره کنار و زیر سری و امکانات فوق العاده دیگر که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. انواع مختلفی از وان حمام توسط شرکت ها و برند های مختلف ساخته می شوند که اندازه ها، مدل ها و قیمت های متفاوتی دارند. این محصول به صورت تک نفره و دونفره و حتی چند نفره تولید میشود.

وان حمام از چه اجزایی درست شده است؟

وان حمام از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده است. این قطعات کنار هم قرار گرفته اند و یک وان حمام استاندارد را تشکیل داده اند. شاید فکر کنید که وان فقط یک ظرف بزرگ پلاستیکی است که حفره ای در پایین برای تخلیه آب دارد؛ ولی قضیه پیچیده تر از اینهاست. وان حمام از بدنه اصلی ، شاسی، زیرآب ، زیر سری، پانل جلو و جانبی ، دستگیره و غیره تشکیل شده است. شیرآلات را هم به این مجموعه اضافه کنید که به دلخواه مشتری به صورت جداگانه روی وان نصب می شوند و از 3 تکه تا 5 تکه هستند. وظیفه اجزای وان حمام به شرح زیر است:

بدنه: بدنه اکثر وان ها از ورق های پلاستیک ABS است که آنتی باکتریال بوده و در مقابل تغییر رنگ ، قارچ و ضربات احتمالی مقاوم است. همچنین دارای آببندی 100% می باشد.

شاسی: شاسی یک چارچوب فلزی است که وان روی آن سوار میشود؛ مانند اسکلت های بدن انسان. شاسی باید از جنسی باشد که استحکام و مقاومت بیشتری داشته باشد و ضد زنگ نیز باشد. چون در محیط مرطوب عمل زنگ زدگی بیشتر اتفاق می افتد. جنس اکثر شاسی ها در وان های حمام از استیل ضد زنگ میباشد.

پانل جلو و بغل: پنل یا قاب ، در واقع دیواره های وان هستند که جلوه و نمای زیبایی به وان میدهند. این پنل ها بخش داخلی وان یا جکوزی را می پوشانند و قابل جدا شدن نیز هستند. یک بخش کناری از وان که به سمت دیوار قرار می گیرد، چون اصلا در دید نیست لزومی ندارد که پنل داشته باشد و بر عهده کاربر است.

زیر سری: هنگام استحمام داخل وان قطعا نمی توان سر را روی بدنه وان قرار داد. زیرسری ها برای تکیه دادن سر طراحی شده اند و در عرض وان قرار دارند. زیر سری شبیه به یک بالشتک کوچک است که جهت راحتی و سهولت کاربر طراحی شده است.

زیرآب تخلیه: دریچه پایین جکوزی که عمل تخلیه آب را انجام می دهد، زیر آب نام دارد. این دریچه با باز و بسته شدن ، آب داخل وان را کنترل می کند. زیرآب ها در دو نوع اتومات و ساده هستند.

دستگیره: دستگیره ها در لبه کناری وان تعبیه شده اند و باعث میشوند که کاربر راحت تر خود را در داخل وان کنترل کند.

اجزای وان حمام
اجزای وان حمام

انواع مدل های وان حمام

وان های حمام در مدل ها و شکل های مختلف از برند های متفاوت تولید می شوند که هرکدام از آنها ویژگی های خاص خودشان را دارند. برای خرید وان حمام مناسب باید نسبت به نیاز خود اقدام به خرید کنید. در ادامه انواع مدل های وان را خدمتتان توضیح می دهیم.

وان حمام مثلثی: همانطور که از اسمش پیداست این نوع از وان ها به شکل مثلث است و در گوشه حمام قرار میگیرد. وان های مثلثی برای فضاهای کوچک مناسب هستند. اگر فضای حمام شما نسبتا کوچک است ، این نوع وان برای شما مناسب است. وان های مثلثی نوعی طراحی شده اند که کمترین فضا را اشغال کنند و در کل جمع و جور باشند.

یکی از وان های مثلثی که در سایت ما نیز موجود است ، وان حمام شاینی مدل N-BT014 است که برای مشاهده میتوانید روی آن کلیک کنید.

وان حمام مثلثی
عکس: وان حمام مثلثی

وان حمام پلتفرمی: این نوع وان ها داخل یک سکو یا داخل زمین نصب میشوند. اگر با فلسفه فلاش تانک های توکار آشنایی داشته باشید ، وان های پلتفرمی نیز تقریبا وان هایی توکار هستند. این وان ها در همه حمام ها قابل نصب هستند و استفاده از آنها راحت است.

وان جکوزی: وان جکوزی یا جکوزی خانگی مانند وان حوضچه ای است که داخلش از آب پر میشود با این تفاوت که جکوزی دارای موتور و پمپ است و آب را از دیواره ها با فشار قوی به داخل جکوزی پرتاب می کند. این فشار آب به نوعی عمل ماساژ را انجام می دهد و خستگی عضله ها را از بین می برد. برخی از جکوزی ها دارای هیتر(گرم کننده آب) هستند که باعث حفظ گرمای آب میشوند؛ درست مانند جکوزی های بزرگ در استخر ها. برای مشاهده انواع مدل های جکوزی خانگی کلیک کنید.

خرید وان حمام با قیمت مناسب

همانطور که گفتیم وان حمام مدل های مختلفی دارد و قیمت آن نیز نسبت به مدل و ویژگی آن متفاوت است. برای خرید یک وان حمام مناسب ابتدا به اندازه وان و گنجایش حمام خود توجه کنید. میدانید که وان های دو نفره یا بیشتر نیازمند فضای بیشتری است. وان حمام به علت سخت بودن و زمان بر بودن نصب آن ، وسیله ای است که بهتر است از همان اول آنرا خوب انتخاب کرد تا در آینده اقدام به تعویض آن نکرد. همچنین جنس و کیفیت ساخت وان از مهمترین عوامل در خرید وان حمام است. شما می توانید از فروشگاه سنی روم محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و با خیال راحت نسبت به خرید آن اقدام کنید. همه محصولات سایت ما دارای گارانتی اصل و خدمات پس از فروش است. برای مشاهده دسته بندی وان حمام کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

22 − = 19