مقالات

نکات مهم در مورد کابین دوش

نکات مهم در مورد کابین دوش

امروزه تجهیزات مدرن بسیاری در خانه ها وجود دارد که باعث بالا رفتن کیفیت زندگی می شود. یکی از این تجهیزات، کابین دوش می باشد. خرید کابین دوش می تواند انتخاب خوبی برای طیف وسیعی از حمام ها باشد. بنابراین شما می توانید کابین دوش مناسب ابعاد فضای خود را انتخاب کنید. همچنین کابین دوش، برای افرادی که حمام کوچکی دارند و امکان نصب وان ندارند، بهترین گزینه می باشد. از بهترین برند های کابین دوش می توان به برند شاینی اشاره کرد.

کابین دوش چیست؟

پارتیشن یا همان کابین دوش، یک اتاقک شیشه ای است که فضای دوش را از سایر قسمت های حمام جدا می کند و دوش درون آن قرار می گیرد. کابین دوش می تواند در فضاهای مختلف مانند اتاق خواب، باشگاه های ورزشی، کلینیک زیبایی، استخر ها و ... قرار گیرد. یک کابین دوش در اندازه، طرح و شکل های مختلفی تشکیل می شود تا مشتریان بتوانند با توجه به نیاز و علایق خود مورد مناسبی را انتخاب کنند. معمولا برای جلوگیری از خیس شدن محیط، از زیر دوشی برای قسمت پایینی کابین استفاده می شود.
برای مشاهده
انواع کابین دوش و زیر دوشی می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

نکات مهم در مورد کابین دوش

مزایای کابین دوش

استفاده از کابین دوش، مزایای زیادی به همراه دارد که در ادامه به برخی از این موارد خواهیم پرداخت:

·      جلوگیری از پاشیدن آب به اطراف:

جلوگیری از پخش شدن آب بر روی زمین حمام، از سرخوردگی افراد جلوگیری می کند. خرید کابین دوش می تواند از فرسایش دیوار های حمام توسط آب، رطوبت و همچنین زنگ زدگی اکسسوری حمام جلوگیری کند. علاوه بر این هنگام دوش گرفتن، آب به دیوار ها پاشیده نشده و لکه و زنگ خوردگی به همراه نخواهد داشت.

·      گرم نگه داشتن فضای محیط و بهینه سازی مصرف انرژی:

از جمله مشکلاتی که افراد زیادی با حمام خانه دارند، این است که حمام آن ها به اندازه کافی گرما ندارد. با خرید کابین دوش، این مشکل حل می شود چون این محصول با محدودتر کردن فضای اطراف دوش، دمای داخل آن را به سرعت بالا می برد. کابین دوش شاینی مدل N-SR001 تیپ یک، یک نمونه از کابین دوش ارزان می باشد که کارایی خوبی داشته مشکل سرمای محیط را حل می کند.

·      زیبایی محیط:

از مزیت های دیگر خرید کابین دوش، می توان به زیبایی چشمگیر آن در دکوراسیون حمام اشاره کرد. این اتاقک جمع و جور با ظرافت و زیبایی خاصی ساخته شده و باعث دلنشین تر شدن هرچه بیشتر محیط می شود.

·      مناسب اکثر حمام ها:

به دلیل اینکه کابین دوش، در انواع مدل ها، طرح ها و ابعاد ساخته می شود، بنابراین افراد می توانند با توجه به اندازه فضای مورد نظر خود، کابین مناسب را سفارش دهند. همچنین این محصول برای کودکان و سالمندانی که نمی توانند از وان و جکوزی خانگی استفاده کنند، گزینه مناسبی می باشد.

نکات مهم در مورد کابین دوش

انواع کابین دوش

از انواع مختلف کابین دوش می توان به کابین دوش فریم دار، بدون فریم، کابین دوش خم و کشویی اشاره کرد.

·      کابین دوش فریم دار:

این مدل از کابین دوش، ترکیبی از شیشه و فلز بوده و به دلیل امکان فرم پذیری شیشه و توانایی طراحی کابین با اشکال مختلف نیمه گرد و گرد، مورد توجه قرار گرفته است. فلزات بکار رفته در این نوع، از جنس آلومینیم و یا استیل می باشند و قابلیت رنگ شدن دارند تا با دکوراسیون حمام هماهنگ شوند.

·      کابین دوش بدون فریم:

کابین دوش بدون فریم یا فریم لس، نوع مدرن تر کابین دوش می باشد که اتصالات کمتری برای کنار هم قرار دادن شیشه ها دارد. به همین دلیل بدون مانع و به طور یکدست دیده می شوند. تمیز کردن آن آسان تر بوده و خاصیت آنتی باکتریال دارد. همچنین کاربرد شیشه در بدنه این نوع از کابین، نور را بازتاب کرده و فضا را دلباز نشان می دهد.

·      کابین دوش خم یا کنج:

گاهی اوقات به دلیل کمبود فضای کافی، امکان طراحی کابین دوش مربع یا مستطیلی وجود ندارد. در چنین شرایطی می توان از کابین دوش کنج یا خم استفاده کرد که شیشه گرد دارد. بک نمونه از این نوع محصولات، کابین دوش شاینی مدل N-SR001 تیپ دو اشاره کرد. که این مدل نسبت به انواع دیگر کابین دوش ها دارد این است که فضای کمتری را اشغال می کند و ظاهر مدرن تر و زیباتری به فضا می دهد.

·      کابین دوش کشویی:

کابین دوش کشویی می تواند فریم دار و یا بدون فریم باشد. مزیت کشویی بودن درب ها در این است که فضای اضافی هنگام باز و بسته کردن، اشغال نمی کند و می تواند در انواع رنگ های دودی، برنزی، مات ساده، مات طرح دار و ... تولید شود.

نکات مهم در مورد کابین دوش

جنس بدنه کابین دوش

از بهترین و با کیفیت ترین جنس های کابین دوش می توان به ABS/PMMA اشاره کرد. این پلیمر کاربرد وسیعی در زمینه های مختلف دارد. از خواص آن می توان به مقاومت بالا در برابر حرارت و واکنش های شیمیایی، استحکام در برابر فشار و ضربه، قیمت مناسب، عایق عالی در برابر جریان برق و ... اشاره کرد. از جمله کابین دوش ها با جنس پلیمر ABS می توان به کابین دوش شاینی مدل N-SR002 تیپ 2 اشاره کرد که جنس بدنه آن ABS و جنس شاسی آن استیل می باشد.

قیمت کابین دوش به چه چیزی بستگی دارد؟

قیمت کابین دوش به عوامل مختلفی از جمله برند کالا، فریم کابین دوش، آپشن ها و تجهیزات نصب شده بر روی کابین دوش، نوع زیر دوشی نصب شده و سایز و ابعاد کابین دوش که تک نفره مانند کابین دوش تک نفره N-SR002 تیپ 1 و یا دو نفره بودن آن اشاره کرد.

نکات مهم در مورد کابین دوش

سخن پایانی

همانطور که اشاره شد، خرید کابین دوش مزایای زیادی به همراه دارد. ظاهری مدرن و زیبا داشته و با استفاده از آن می توان در فضای موجود صرفه جویی کرد. پیش از اقدام به خرید کابین دوش باید به اندازه فضای خود دقت کنید تا مورد مناسب را تهیه فرمایید. اگر فضای کوچکی دارید، می توانید از کابین دوش کنج استفاده کنید. همچنین برای مشاهده انواع مختلف کابین دوش و زیر دوشی از برند شاینی و همچنین برای اطلاع از تخفیفات موجود برروی محصولات، می توانید به فروشگاه اینترنتی سنی روم مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

40 + = 46